Czym jest Customer Experience – doradztwo, projekty

CEM to odpowiednie podejście do prowadzenia biznesu. Czym dokładnie jest?

Wbrew pozorom, CX nie jest metodą, narzędziem ani konceptem zarządzania procesowego. Jest także czymś szerszym niż tylko badanie satysfakcji. Customer Experience to takie podejście do prowadzenia biznesu, w którym najważniejszy jest klient i jego percepcja we wszystkich działaniach firmy. Należy w nim uznawać klienta jako kolejny zasób firmy, taki, który można świadomie pomnażać, ale może też się zmniejszać. Celem tego podejścia jest przede wszystkim zwiększanie przychodów firmy.

Skoro nie jest to określone narzędzie ani metoda, nie znajdziemy gotowych łatwych rozwiązań i instrukcji, jak wprowadzić do naszego przedsiębiorstwa CXM. Trzeba liczyć się z tym, że przekształcenie w organizację prokliencką nie będzie prostym, szybkim i jednowymiarowym procesem.

CustomerMatters to zespół specjalistów w dziedzinie Customer Experience Management. >>