Zmian w doświadczeniu klienta, nie wprowadzamy dlatego, żeby głośno mówić o tym, że nasza firma jest „CX Friendly”. Robimy to, aby naprawdę poprawić Customer Experience, czyli w długiej perspektywie – sprawić, że nasi klienci będą bardziej szczęśliwi.
Czasem jednak dochodzi do sytuacji, że mimo iż wprowadziliśmy zmiany na lepsze, nasi klienci… wcale o nich nie wiedzą. Zapominamy o tym, aby po wykonaniu ciężkiej pracy poinformować klientów, że na podstawie ich głosu faktycznie doszło do zmian na lepsze. Zapominamy też po prostu ich docenić – podziękować za to, że są z nami, że wybierają naszą firmę.
Dlatego dzisiaj dzielimy się z Wami pomysłami na pokazanie klientom efektów wysiłków z zakresu CX, a co za tym idzie udowodnieniu, że to właśnie oni są w centrum zainteresowania firmy.
W social mediach siła
Możesz użyć dowolnej lub wszystkich swoich mediów społecznościowych (Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter), aby komunikować się z klientami. Oto kilka pomysłów:
- Wspomnij o klientach. Powiadom ich o tym co robisz, udostępnij ich opinie o Twojej firmie, wdaj się w dialog. Pamiętaj jednak, żeby oznaczać tylko klientów, którzy już Cię śledzą lub lubią, albo którzy wyrazili na to zgodę.
- Podziel się osiągnięciami klientów. Przesyłaj dalej, udostępniaj lub po prostu polub posty klientów i doceniaj ich działalność, zwłaszcza, jeśli ich sukcesy mają związek z korzystaniem z Twoich produktów/usług.
- Promuj klientów. Jeśli prowadzisz działalność B2B, udostępniaj promocje swoich klientów na swoim kanale społecznościowym, informując swoich obserwatorów o tym, dlaczego są tak świetni.
Stary dobry e-mail
Nie wszystkie działania muszą mieć charakter publiczny. Możesz wykorzystać fakt, że prawdopodobnie posiadasz adresy e-mail swoich klientów i np.:
- Wysłać im krótką notkę. Nie musisz to być ozdobiona sercem kartka z wyznaniami miłości, ani dzieło sztuki designu. Wystarczy podziękowanie za wybór firmy połączone z informacjami z życia organizacji – nowościami, promocjami itd. Takich notatek możesz wysyłać nawet kilka dziennie.
- Pamiętać o newsletterze. To stare narzędzie marketingowe, które jednak wciąż nie straciło blasku. Dzięki niemu przypominasz klientom o swoim istnieniu i równocześnie możesz podziękować im za wybór Twoich rozwiązań. To także wspaniały kanał informujący o tym, jakich zmian dokonałeś na podstawie głosu klienta.
- Wysłać maila z jakiejś okazji np. Dnia Kobiet czy Walentynek. Wszystko zależy od tego, jakie relacje masz z klientami, jednak w kalendarzu na pewno znajdzie się dzień, który idealnie wpisze się w charakter waszych relacji. Dzięki takiej wiadomości pokażesz, że faktycznie o nich myślisz i Ci na nich zależy.
Podsumowując – przypominaj o sobie i podtrzymuj kontakt
Nieważne, którą metodę wybierzesz. Ważne, aby kontakt z klientem i informowanie o efektach działania CX, a także po prostu o tym, że są dla Ciebie ważni i o nich pamiętasz, działo się regularnie, a nie od wielkiego święta czy z okazji CX Day.
Inspiracja: https://www.customerexperienceinsight.com/show-customers-love/