Większość, bo aż 54%klientów nie ma zaufania do marek! Tak wynika z badań przeprowadzonych przez MarketingCharts w Ameryce dokładnie rok temu.

Nie ma wątpliwości, że z perspektywy klienta u podstaw dobrego Customer Experience leży zaufanie. Ale czy tylko z jego perspektywy?

Nie! Zaufanie w kontaktach z klientami zawsze powinno być dwustronne. I właśnie o tym mówi artykuł CX Journey – znanego bloga poświęconego tematyce CX. Znajdziesz w nim m.in, wskazówki, co do tego jak powinna zachowywać się firma godna zaufania. Według ekspertów powinna przede wszystkim:

  • zachowywać przejrzystość w stosunku do swoich klientów, a nie tylko dla swoich udziałowców
  • działać uczciwie nie tylko w praktykach finansowych, ale także w stosunku do swoich klientów i pracowników,
  • działać w najlepszym interesie swoich klientów i pracowników
  • być uczciwym, rzetelnym i etycznym,
  • nie wykorzystywać luk w prawie i uwadze klientów,
  • nie podejmować z nimi jedynie interakcji okazjonalnych, a zapewniać przewidywalne i spójne doświadczenia.

Widać, że przejrzystość i uczciwość są ważnymi składnikami zdobywania zaufania klientów, podobnie jak konsekwencja. Do listy można dodać również autentyczność – słowem: rób to, co mówisz, że masz zamiar zrobić i bądź tym, za kogo się podajesz.

Całą listę znajdziecie na blogu CX Journey. Trzymamy kciuki, żebyście w 2021 roku dołączyli do grona godnych zaufania firm.