Czy pracownicy Twojego zespołu lub firmy są zaangażowani w swoją pracę? Jak wygląda poziom ich zadowolenia?
Teraz, w sezonie urlopowym, wskaźniki zadowolenia są być może wyższe niż w innym czasie, ale niech to nie zniechęci Was do trzymania ręki na pulsie Employee Engagement.
Niedawno pisaliśmy o tym, czym jest zaangażowanie, a dziś powiemy więcej o korzyściach, jakie wynikają z posiadania zaangażowanego zespołu.
Korzyści z wysokiego poziomu zaangażowania pracowników
Zaangażowany zespół = korzyści dla firmy. Wydaje się to oczywiste, ale co konkretnie zaangażowanie przynosi firmie i jej liderom? Po pierwsze zaangażowani pracownicy są bardziej skoncentrowani na swoich badaniach. Chcą, aby firma odniosła sukces i zrobią wszystko (a raczej wiele), by tak się stało. Inne korzyści obejmują:
- Dumę z pracy i marki
- Poczucie przynależności do zespołu i firmy
- Uznaniowe dążenie do osiągnięcia celów indywidualnych i firmowych
- Zwiększoną produktywność
- Mniejsze prawdopodobieństwo odejścia z firmy
- Większe prawdopodobieństwo tego, że poleci firmę znajomym, co wiąże się z przyciągnięciem nie tylko nowych talentów w postaci pracowników, ale i klientów
- Gotowość do obrony firmy i jej reputacji
- Większą skłonność do podejmowania inicjatyw i przedstawiania sugestii co do tego, jak ulepszyć firmę
Instytut Gallupa prowadzi największe na świecie badanie zaangażowania i wydajności pracowników, a w swoim raporcie z 2020 r. opisuje, że wysokie zaangażowanie skutkuje mniejszą liczbą negatywnych skutków (absencja, rotacja, kradzieże, wypadki itp.), a większą pozytywnych (tj. lojalność i produktywność). Wraz z zaangażowaniem rośnie też sukces firmy (rentowność, dobre samopoczucie i uczestnictwo w organizacji).
Podsumowując – zaangażowanie pracowników wpływa więc zarówno na wyniki poszczególnych pracowników, jak i wyniki biznesowe.