Czy Twoja marka potrzebuje odświeżenia?
Prawdopodobnie myślisz sobie, że to nie jest najlepszy czas na takie rozważania. Przecież panuje kryzys, inflacja szaleje, więc na pewno masz ważniejsze rzeczy na głowie.
Ale czy na pewno? Przecież wszyscy mamy nadzieję, że w najbliższej przyszłości świat i biznes wrócą do normy. Dlatego nie odkładaj na później myśli o tym, jak będzie po kryzysie i… dobrze się na to przygotuj.
Odświeżenie marki oznacza, że starasz się przywrócić jej pierwotny blask lub rozwijasz ją tak, aby wydobyć blask, którego nigdy wcześniej nie było.
Kiedy większość ludzi myśli „odświeżenie marki”, myśli pewnie o nowym logo, kolorach, nowej tożsamości korporacyjnej itp. W tym artykule skupimy się jendak na czymś innym. Będzie tu o odświeżeniu w kontekście:
- kultury organizacyjnej marki,
- doświadczenia pracowników i klienta,
- Employer Brandingu (doświadczeniu jako marce).
Dlaczego potrzebujemy odświeżenia marki?
Istnieje kilka głównych powodów, w tym:
- chęć pozostania liderem w branży, zarówno jako pracodawca, jak i dostawca;
- chęć tchnienia w markę nowej energii i ekscytacji;
- pozyskiwanie nowych pracowników, klientów i partnerów;
- wyróżnianie się na tle konkurencji.
Skąd wiemy, kiedy nadszedł czas na odświeżenie marki?
Często mówimy, że jedynym prawdziwym wyróżnikiem w dzisiejszych czasach – w świecie, w którym produkty i usługi są coraz bardziej utowarowione – jest doświadczenie klienta. I tak jest naprawdę.
Odpowiedź na pytanie zadane w tytule brzmi więc: Wtedy, gdy Twoje produkty i usługi stają się utowarowione i/lub marka się zestarzała (i tracisz klientów), nadszedł czas na odświeżenie marki.
Sygnałem alarmowym do tego, żebyś zaczął/ęła myśleć o odświeżeniu marki mogą być też:
- niespójności w doświadczeniu – zarówno dla pracowników, jak i klientów,
- nowe produkty i usługi,
- fuzje i przejęcia, które zmieniają struktury pracowników i ofertę kierowaną do klientów,
- jakakolwiek inna zmiana, która wykracza poza normę korzystania z Twoich usług.
OK, widzimy takie sytuacje u siebie. Więc jak odświeżyć markę?
O tym napiszemy w kolejnej części. Poznasz wtedy 7 elementów leżących u podstaw odświeżenia marki.
źródło: https://cx-journey.com/2020/10/seven-elements-needed-to-refresh-your-brand.html