Mówi się, że na dobre rzeczy zawsze trzeba trochę poczekać. Okazuje się, że nie zawsze – szczególnie jeśli chodzi o… zakupy i korzystanie z usług.
W naszej coraz szybszej codzienności dwudniowa wysyłka została zastąpiona dostawą w ciągu dwóch godzin, a oczekiwanie na fizyczny produkt (np. film) zastąpiła transmisja online i natychmiastowe pobieranie. Nic dziwnego więc, że przyzwyczajeni do braku czekania klienci chcą natychmiastowej satysfakcji.
Dlatego możliwość zapewnienia natychmiastowej obsługi klienta to kolejne pole bitwy dla CX-owców. Dzięki postępowi technologicznemu procesy i dostawy, które wcześniej zajmowały dni lub tygodnie, można teraz wykonać w ciągu godzin, a nawet minut.
Natychmiastowa gratyfikacja – na czym właściwie polega?
Natychmiastowa gratyfikacja to wyjście na przeciw oczekiwaniom klientów i dostarczanie im produktów i usług, a co z tym idzie podnoszenie poziomu satysfakcji tu i teraz. Nie ogranicza się to do określonej branży lub wielkości firmy. Dodanie elementów niemal natychmiastowej obsługi może pomóc w polepszeniu CX we wszystkich rodzajach firm i prowadzić do wydajniejszej i wygodniejszej obsługi klienta.
5 przykładów jak w różnych branżach można zwiększyć satysfakcję klienta przez natychmiastową gratyfikację:
1. REX – agencja nieruchomości wykorzystuje sztuczną inteligencję do szybszej sprzedaży domów
REX Real Estate wykorzystał innowacyjną technologię AI, aby skrócić czas potrzebny na wystawienie domu na sprzedaż z dni do godzin. Klienci wprowadzają adres swojego domu i niektóre podstawowe funkcje do menu: Lista błyskawiczna, a algorytm bierze pod uwagę wiele czynników, w tym wielkość, wiek i lokalizację domu, aby automatycznie zarekomendować cenę katalogową i oszacować czas sprzedaży domu . Informacje są następnie automatycznie udostępniane agentowi w celu wypełnienia umowy i ograniczenia biurokracji i czasu potrzebnego na domknięcie formalności.
2. Lodówka No More dostarcza artykuły spożywcze w 15 minut
15-minutowa dostawa artykułów spożywczych zastąpiła rewolucyjna dotąd opcję dwugodzinnej dostawy. Coraz więcej firm oferuje niemal natychmiastową dostawę i jedną z nich jest właśnie Fridge No More, która szybko rozwinęła się od momentu powstania w 2020 roku jako sposób na szybkie dostarczanie artykułów spożywczych podczas pandemii. Każde z centrów dostawy firmy znajduje się w zakresie 1 mili od miejsca zamówienia. Strefy są strategicznie rozmieszczone tak, aby jak najefektywniej kompletować zamówienia, które są realizowane niemal natychmiast po ich otrzymaniu, a pracownicy zajmujący się dostawami w pełnym wymiarze godzin mogą dotrzeć do klientów skuterem lub rowerem elektrycznym w kilka minut.
3. Aplikacja Disney Genie planuje idealny dzień Disneya w czasie rzeczywistym
Planowanie idealnego dnia w Disney World stało się łatwiejsze dzięki aplikacji Genie. Goście parku rozrywki Disneya wybierają ulubione przejażdżki, atrakcje, pokazy i restauracje, a następnie aplikacja natychmiast tworzy spersonalizowany plan podróży, który trafia do wszystkich zalogowanych i pozwala wykozrystać czas spędzony w parku do maksimum. Aplikacja automatycznie wprowadza zmiany w oparciu o warunki na linii, kolejki i zamknięcia przejazdów. Goście mogą zobaczyć obecne i przewidywane czasy oczekiwania i dostosować swój plan podróży w czasie rzeczywistym, w zależności od tego jak zmienią się ich plany.
4. Starship Technologies używa botów do dostaw 24/7
Studenci college’ów w kampusach w całym kraju nie muszą długo czekać na dostawę, nawet gdy dopadnie ich nocny głód. Starship Technologies ma ponad 1000 robotów i działa na ponad 20 kampusach uniwersyteckich. Zamiast polegać na ludziach, którzy dokonują dostaw w środku nocy, boty natychmiast odbierają i dostarczają zamówienia z restauracji i sklepów na terenie kampusu. Klienci używają aplikacji do śledzenia dostawy i odblokowywania bota, aby otrzymywać zamówione produkty.
5. Foxtrot oferuje odbiór w 5 minut w sklepie spożywczym
Foxtrot nadaje nowe znaczenie terminowi sklep spożywczy, dzięki 30-minutowej dostawie lub pięciominutowej usłudze odbioru. Sieć obejmuje modne przekąski i artykuły wiodących marek i lokalnych firm, a także kawiarnie i cukiernie. Foxtrot łączy wiodącą technologię z silnie spersonalizowanym doświadczeniem, aby służyć klientom przez całą dobę. Rano klienci kupują świeżo paloną kawę, zatrzymują się na lunch w kawiarni, a wieczorem odbierają wino i prezenty – wszystko gotowe w ciągu kilku minut.
Podsumowując, krótszy czas = większa satysfakcja i lepszy CX
Dla dzisiejszych klientów liczy się przede wszystkim wygoda i szybkość. Marki, które mogą zapewnić natychmiastową satysfakcję, stawiają wysoko poprzeczkę dla tworzenia szybkiego i nowoczesnego doświadczenia klienta. Czy któreś z podanych propozycji zamierzacie wprowadzić w swoich firmach? A może macie inne sposoby na oferowanie natychmiastowej obsługi?
Oryginalny tekst znajdziesz na: https://www.blakemichellemorgan.com/uncategorized/no-need-to-wait-5-examples-of-instant-gratification/