Z radością dzielimy się z Wami fantastyczną inicjatywą – Narodowy Fundusz Zdrowia rozpoczyna pilotażowe badania satysfakcji pacjenta!
Bo przecież Customer Experience dotyczy nie tylko sektora prywatnego. Badanie pilotażowe właśnie wystartowało i będzie dotyczyć oceny pobytu w placówce medycznej. Pacjenci będą odpowiadać na pytania dotyczące kilku rożnych obszarów i oceniać każdy z nich w skali od 0 do 10. O co konkretnie NFZ spyta pacjentów? Oto przykładowe pytania:
- Jaka była jakość wyżywienia?
- Czy komunikacja była zrozumiała?
- Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?
- Czy w nocy była cisza?
Jak zapowiada NFZ, dzięki zebranym informacjom Fundusz dowie się, które obszary działalności szpitali są oceniane najsłabiej i dlaczego wymagają poprawy. Badanie na obecnym etapie jest pilotażem, dlatego nie obejmie wszystkich pacjentów, którzy leczą się w szpitalach – dotrze jedynie do wybranej grupy respondentów. Co więcej, ankieterzy przepytają tylko te osoby, które wyrażą taką chęć.
Niemniej jest to wielki krok w kierunku wprowadzenia nowoczesnych praktyk CX do publicznej służby zdrowia. Dlatego brawa dla NFZ👏! Z niecierpliwością czekamy na wyniki i co najważniejsze – zmiany na lepsze wprowadzone na podstawie głosu pacjenta.
Przeczytaj więcej na temat badań satysfakcji pacjenta prowadzonych przez NFZ