W naszym poprzednim wpisie udowodniliśmy, że zorientowanie na klienta zapewnia firmie przewagę konkurencyjną, zarówno z perspektywy pracownika, jak i klienta.

Kto nie chciałby pracować lub kupować od firmy, która dba o ludzi, prawda? 

Ta oczywista korzyść przekłada się na wiele obszarów działania firmy. Jakich? O tym właśnie przeczytacie w tym wpisie.

Klientocentryczność, a korzyści biznesowe

Oto lista największych koezyści, jakie Twoja firma może osiągnąć stawiając klenta na pierwszym miejscu:

  • Zwiększona retencja i CLV (wartość życiowa) klienta: klienci nie rezygnują tak łatwo ze współpracy z markami, które ich słuchają, dbają o nie, rozwiązują ich problemy i tworzą dla nich wartość.
  • Zwiększenie poziomu lojalności: klienci nie tylko zostają, ale kupują więcej, więcej wydają. Organizacje zorientowane na klienta koncentrują się na podróżach, a nie tylko na punktach styku, co oznacza, że ​​skupiają się na relacjach, a nie na transakcjach.
  • Więcej osób rekomendujących markę: całe to zadowolenia i lojalność klientów prowadzi do stworzenia przez nich dodatkowej siły dla marketingu i sprzedaży. Wykorzystaj to, że nie mogą siię oni doczekać, aby promować Twoją markę.
  • Mniejsze koszty: kiedy marki słuchają klientów i wykorzystują te informacje do wprowadzania ulepszeń, osiągają wydajność operacyjną poprzez usprawnienia procesów.
  • Większe przychody: łatwiej jest sprzedawać produkty, gdy rozwiązują problemy klientów. A rozwiązują te problemy, ponieważ poświęciłeś czas na zrozumienie klientów.

Jeśli więc masz jakiekolwiek wątpliwości, że zorientowanie na klienta jest dobre dla pracowników, klientów i firmy, mamy nadzieję, że te korzyści stanowią dla ciebie dobry argument do pracy nad klientocentrycznością. 

 

Źródłó:https://cx-journey.com/2020/02/the-benefits-of-a-customer-centric-culture.html