W naszym poprzednim wpisie udowodniliśmy, że zorientowanie na klienta zapewnia firmie przewagę konkurencyjną, zarówno z perspektywy pracownika, jak i klienta.
Kto nie chciałby pracować lub kupować od firmy, która dba o ludzi, prawda?
Ta oczywista korzyść przekłada się na wiele obszarów działania firmy. Jakich? O tym właśnie przeczytacie w tym wpisie.
Klientocentryczność, a korzyści biznesowe
Oto lista największych koezyści, jakie Twoja firma może osiągnąć stawiając klenta na pierwszym miejscu:
- Zwiększona retencja i CLV (wartość życiowa) klienta: klienci nie rezygnują tak łatwo ze współpracy z markami, które ich słuchają, dbają o nie, rozwiązują ich problemy i tworzą dla nich wartość.
- Zwiększenie poziomu lojalności: klienci nie tylko zostają, ale kupują więcej, więcej wydają. Organizacje zorientowane na klienta koncentrują się na podróżach, a nie tylko na punktach styku, co oznacza, że skupiają się na relacjach, a nie na transakcjach.
- Więcej osób rekomendujących markę: całe to zadowolenia i lojalność klientów prowadzi do stworzenia przez nich dodatkowej siły dla marketingu i sprzedaży. Wykorzystaj to, że nie mogą siię oni doczekać, aby promować Twoją markę.
- Mniejsze koszty: kiedy marki słuchają klientów i wykorzystują te informacje do wprowadzania ulepszeń, osiągają wydajność operacyjną poprzez usprawnienia procesów.
- Większe przychody: łatwiej jest sprzedawać produkty, gdy rozwiązują problemy klientów. A rozwiązują te problemy, ponieważ poświęciłeś czas na zrozumienie klientów.
Jeśli więc masz jakiekolwiek wątpliwości, że zorientowanie na klienta jest dobre dla pracowników, klientów i firmy, mamy nadzieję, że te korzyści stanowią dla ciebie dobry argument do pracy nad klientocentrycznością.
Źródłó:https://cx-journey.com/2020/02/the-benefits-of-a-customer-centric-culture.html